Passejada a la font de la Budellera

TIPUS: Passejada
DIFICULTAT: Mitjana
TEMPS: 1h 25 min
DISTANCIA: 5 km
AMBIT: Centre d'Informació
INICI: Centre d'informació
FINAL: Àrea de lleure de Santa Maria de Vallvidrera

Descàrregues

En hora i mitja, tranquil·lament, aquesta passejada ens ofereix una de les visions més completes d’aquest singular sector del Parc, que integra de manera harmònica vells projectes d’enjardinament—l’anomenat “Parc de Vallvidrera”—amb l’esplendor forestal d’uns boscos que van adquirint presència any rere any.

L’ itinerari està farcit d’elements construïts d’interès patrimonial, amb destí a una de les fonts més emblemàtiques i, ben segur, la que té un entorn arquitectònic esglaonat en 3 nivells, més sorprenent i valuós: la Font de la Budellera.

Nom curiós, per cert, l’origen del qual encara avui no té un ple consens: propietats medicinals? aplicacions musicals? aquí trobareu alguna pista més https://parcnaturalcollserola.cat/fonts/font-de-la-budellera.

Pas a pas

Sortim del Centre d’Informació en direcció a l’escola Xiprers i seguim pel camí de l’esquerra que s’enfila per la pineda, fins a la propera cruïlla, on està indicada, a la dreta, la direcció dels itineraris de la Budellera cap a on ens dirigim. Al cap d’uns 45 minuts de la sortida, seguim per la pista que porta cap a la Budellera per dalt. El camí passa per sobre de can Mandó, i uns metres més enllà deixa a l’esquerra can Xoliu. A uns 25 minuts trobem, a la dreta, el camí que baixa cap a la font.

El paratge va ser enjardinat per J.C.N. Forestier al començament de segle XX. Hi trobareu una font amb aigua de xarxa. Des de la Budellera també podeu arribar a la torre de Collserola. De la darrera de les placetes que formen el recinte, surt el camí que davalla cap a Vil·la Joana, però que deixarem a la dreta, una mica més endavant, per seguir uns pocs metres fins a ca n’Estisora.

Baixant per les escales, podrem veure les feixes i la bassa de la masia a la dreta i, seguint la pista, en menys de 15 minuts serem ja al revolt de les Monges, tot baixant per un corriol graonat a la dreta. A l’altra banda de la carretera baixem per les escales de fusta i continuem pel camí que ressegueix el torrent fins a arribar a l’àrea de lleure de Santa Maria de Vallvidrera.

Publicacions relacionades

Passejades a l'entorn del Centre d'Informació
Autor:Serveis Tècnics del CPNSC
Descripció de 6 itineraris per fer a peu, al voltant del Centre d'Informació del Parc i l'àrea de lleure de Sant Maria de Vallvidrera. Els itineraris estan senyalitzats en el terreny i tenen diferents nivells de dificultat i durada. Fulletó en color amb informació cartogràfica detallada
P.V.P: 0,50 €
Passejades a l'entorn de Can Coll
Autor:Serveis Tècnics del CPNSC
Descripció de 6 itineraris per fer a peu, al voltant de Can Coll, Centre d'Educació Ambiental i l'àrea de lleure del Torrent de Can Coll. Els itineraris estan senyalitzats en el terreny i tenen diferents nivells de dificultat i durada. Fulletó en color amb informació cartogràfica detallada
P.V.P: 0,50 €
El camí del pantà de Vallvidrera
Autor:Serveis Tècnics del Parc
Edició: Consorci del Parc de Collserola
Format: 10x15 cm (tancat)
Fullet desplegable d'interpretació del pantà i entorn. Amb proposta d'itineraris i joc d'observació.