Passejada a la font de Sant Pau passant pel Torrent de Can Cerdà

INICI: Àrea de lleure de Can Coll
FINAL: Àrea de lleure de Can Coll

Descàrregues

Iniciem aquesta passejada a la parada d’autobús. El camí amb cadena voreja per l’esquerra l’Àrea de lleure de Can Coll, en direcció a Can Cerdà.

A pocs metres trobem la resclosa amb unes plantes aquàtiques singulars: les llenties d’aigua. Travessem el Torrent de Can Cerdà, que ens queda a la dreta.

El camí transcorre entre alzines i roures en un ambient ombrívol. Al llarg del torrent  podem observar diferents arbres de ribera: oms, àlbers, pollancres, gatells i avellaners.

Cal deixar aquest camí 15 minuts després i baixar per un corriol a la dreta, en direcció a Flor de Maig. Passem el torrent entremig d’una bardissa  i enfilem per una senda relliscosa de roca pissarrenca.

Més amunt creuem  la carretera i ens desviem a la dreta per arribar a l’entrada del recinte Flor de Maig.  Continuem per la pista que puja sota la torre elèctrica i descendim. A  pocs metres, un trencall a la dreta ens porta al sot frescal de la Font de Sant Pau en 4 minuts.

Deixem la font i ens enfilem per les escales. Girem a la dreta, cap a Can Coll. Caminem per una pineda atapeïda on molts brucs moren per manca de llum. En sortir-ne arribem  a una franja de terreny  assolellada i gairebé sense sotabosc: és un tallafocs. Ens desviem a l’esquerra i tresquem per entremig d’aquesta franja. Podem contemplar uns peus d’alzina surera i també el rebrot d’arbusts característics del solell: brucs, llentiscles, aladerns de fulla estreta i estepes.

El camí continua remuntant suaument fins que trobem el recinte i la bassa de Can Coll, a la dreta. Comencem a davallar uns 15 minuts per una pista que ens condueix a la carretera.  A mig camí, arribem a una  gran clariana. Agafem el camí de la dreta, que fa un gir de prop de 180 graus. Som en una zona d’antics conreus de Can Coll; en són testimoni algunes figueres que trobem al costat del camí.

Publicacions relacionades

Passejades a l'entorn del Centre d'Informació
Autor:Serveis Tècnics del CPNSC
Descripció de 6 itineraris per fer a peu, al voltant del Centre d'Informació del Parc i l'àrea de lleure de Sant Maria de Vallvidrera. Els itineraris estan senyalitzats en el terreny i tenen diferents nivells de dificultat i durada. Fulletó en color amb informació cartogràfica detallada
P.V.P: 0,50 €
Passejades a l'entorn de Can Coll
Autor:Serveis Tècnics del CPNSC
Descripció de 6 itineraris per fer a peu, al voltant de Can Coll, Centre d'Educació Ambiental i l'àrea de lleure del Torrent de Can Coll. Els itineraris estan senyalitzats en el terreny i tenen diferents nivells de dificultat i durada. Fulletó en color amb informació cartogràfica detallada
P.V.P: 0,50 €
El camí del pantà de Vallvidrera
Autor:Serveis Tècnics del Parc
Edició: Consorci del Parc de Collserola
Format: 10x15 cm (tancat)
Fullet desplegable d'interpretació del pantà i entorn. Amb proposta d'itineraris i joc d'observació.