Enfilant ruta de Sant Cugat cap el Tibidabo

INICI: Estació FGC Sant Cugat
FINAL: Estació FGC Baixador de Vallvidrera

Descàrregues

Sortirem de l’estació dels FGC de Sant Cugat del Vallès amb l’objectiu d’arribar fins el punt més alt del Parc de Collserola, el cim del Tibidabo de 512 metres. En direcció a Cerdanyola prendrem un dels carrils bici fins arribar a la rotonda que ens dóna accés a la pista de Can Borrell, un dels restaurants amb més tradició de la serra. Sense arribar-hi, agafarem la pista en direcció al coll de la Torrefera, seguirem per Torre Cendrera, la masia de Can Codonyers, i Can Coll, centre d’informació del Parc obert al públic diumenges i festius.

Travessada la carretera de Cerdanyola a Horta i, ja dins l’àrea de lleure de Can Coll, ens dirigirem cap a Can Cerdà, la pista s’enfila fins a trobar la font dels Caçadors. Després per la serra d’en Fotjà, el camí és carener fins el portell de Valldaura. Dalt de tot, travessarem de nou la carretera i farem un tram totalment planer del passeig de les Aigües, fins la cruïlla amb el Pas del Rei. A partir d’aquí iniciem una pujada que ens porta al turó de Santa Maria, farem de nou el canvi de vessant, del Barcelonès al Vallès. Tota aquesta zona ens farà gaudir d’unes vistes excepcionals, tant de la ciutat com de la plana, el coll de l’Erola i el turó de Miralluny ens permetran finalment arribar al cim.

A partir d’aquí, punt culminant de l’itinerari, iniciem un descens força directe fins a l’estació de tren del Baixador de Vallvidrera. És l’alternativa més curta si el que ens interessa és tornar a poc temps al punt d’inici. Iniciarem el descens per la carretera del Tibidabo a Vallvidrera. Arribats al mercat baixarem pel carrer Reis Catòlics fins a trobar el camí que ben a prop ens porta al pantà de Vallvidrera. Sortint a la carretera acabarem de fer els darrers metres fins a l’estació de ferrocarrils. També podrem baixar directament cap a la ciutat de Barcelona o bé, fins i tot, retornat per on hem vingut on trobarem altres alternatives si estudiem un xic el plànol general del parc.