Volta integral

INICI: Passeig de les Aigües a l'alçada del Funicular de Vallvidrera
FINAL: Passeig de les Aigües a l'alçada del Funicular de Vallvidrera

Descàrregues

Iniciarem l’itinerari circulant molt suaument, escalfant cames per la carretera de les Aigües en direcció cap el Baix Llobregat. Arribats a la plaça Mireia iniciarem la pujada cap a Vallvidrera, a trobar els camins que ens portaran cap els Turons de Can Pasqual, un dels punts alts de la serra, des d’on podrem gaudir d’unes grans vistes en totes direccions.

Una vegada recuperem l’esforç de les pujades, anirem cap a la vall de Sant Just Desvern i Sant Feliu de Llobregat en baixada llarga i pronunciada. Passarem per la Torre de Santa Margarida i la Torre del Bisbe fins arribar a Can Ferriol, on trobarem una forta pujada que ens durà fins a l’àrea de lleure de Santa Creu d’Olorda. Des d’aquí baixarem cap a Sant Bartomeu de la Quadra per anar a buscar la pista que travessa la humida i delicada zona de la Rierada. En aquesta zona, cal ser especialment respectuosos amb l’entorn.

Des del punt més baix, el creuament de la riera, iniciarem una llarg pujada que ens portarà primer a les Escletxes del Papiol i la zona del Puig Madrona; després ens conduirà per pistes i carreres de la Floresta, fins a Can Cases. En aquest punt farem una curta baixada i després d’una pujada per travessar el torrent i canviar de vall. Arribarem a Can Borrell prop de Sant Cugat del Vallès per un tram de forta baixada. Des de Can Borrell, circularem per diferents pistes que pujant i baixant ens permetran arribar per darrera, al Centre d’educació ambiental de Can Coll. Travessada la carretera i l’àrea de lleure iniciarem una continuada i en alguns moments dura pujada cap el Portell de Valldaura i la zona del Turó de la Magarola, on només podrem circular pels camins de pista amples. L’accés fins dalt del turó és restringit als ciclistes.

En arribar a la cadena seguirem amunt cap el Turó de Sant Cebrià, en forta pujada, passarem per una zona d’eucaliptus i en arribar a dalt començarem a baixar fins el Coll de l’Erola (Vista Rica) on prendrem la carretera de la Rabassada, fins a trobar la pista a l’esquerra que va al Turó de Miralluny i fins els aparcaments del parc d’atraccions. Des d’aquí només ens restarà la gran rampa asfaltada fins al punt és alt de la serra, el Tibidabo (512 metres), on gaudirem de les vistes i ens recuperarem.